array(5) {
  ["library"]=>
  string(6) "0.0000"
  ["result"]=>
  string(6) "0.0834"
  ["book"]=>
  string(6) "0.0050"
  ["slice"]=>
  string(6) "0.0000"
  ["all"]=>
  string(6) "0.0884"
}
Projek Seram - Dendam Aduka | Faizul Rahim | KARANGKRAF MALL SDN BHD | 978-967-446-468-4 | E-Sentral Ebook Portal

Projek Seram - Dendam Aduka by Faizul Rahim

Projek Seram - Dendam Aduka by Faizul Rahim from  in  category
Privacy Policy
Read using
(price excluding 0% GST)
Author: Faizul Rahim
Category: General Novel
ISBN: 978-967-446-468-4
File Size: 1.53 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(price excluding 0% GST)

Synopsis

Janji terpateri, jangan pernah didustai! Hanya kerana terkhilaf dalam memilih kawan, Syafa terheret dalam kancah sebuah dendam yang tersimpan puluhan tahun lampau. Tidur malamnya yang sering didatangi mimpi-mimpi seorang wanita bernama Suraya, cukup membingungkannya. Rupa-rupanya, mimpi-mimpi itu telah membuka pekung sebuah kisah lampau yang sengaja dipadamkan daripada memori kehidupan Syafa oleh ‘seseorang’. Ammar, rakan baik Syafa menyedari perubahan Syafa. Dia cuba membantu. Tetapi, entah di mana silapnya, semakin dia mencuba, semakin Syafa menjauh daripadanya. Kemunculan Nizam semakin meruncingkan lagi kedinginan hubungan antara Syafa dan Ammar. Dalam diam, dendam mula bersemai mekar dalam hati. Ada hati yang terluka. Permainan bermula. Aduka hanya memerhati ‘drama’ yang sedang dimainkan. Dia tahu, kini tugasnya perlu diselesaikan segera. Dia yakin, sejauh manapun ‘pendusta’ itu melarikan diri, akhirnya pasti tersungkur memohon ‘keampunan’ daripadanya. Antara sahabat dan janji, Syafa hampir tewas. Apa kaitan Syafa dengan Aduka? Mengapa pula Ammar mengkhianati sahabat baiknya sendiri? “Jangan sentuh aku! Apa salah aku pada kau? Sampai sekarang, kau masih ganggu hidup aku. Pergi kau dari sini! Aku rayu pada kau. Tolonglah!” ~ SYAFA “Pasti kau kenal siapa Suraya, kan? Aku yang bantu keluarganya dan membatalkan perjanjian mengarut dengan keluarga kau. Kerana mereka berdua iblis. Dan begitu jugak dengan kau. Manusia tak seharusnya bersekutu dengan iblis.” ~ FATEH “Kita tak boleh biarkan ayah macam tu aje, long. Sampai bila Ayah tu Imah tengok dah macam mayat hidup.” ~ FATIMAH

Reviews

Write your review

Recommended