array(5) {
  ["library"]=>
  string(6) "0.0000"
  ["result"]=>
  string(6) "0.0031"
  ["book"]=>
  string(6) "0.0046"
  ["slice"]=>
  string(6) "0.0000"
  ["all"]=>
  string(6) "0.0078"
}
Kasut Hitam Topi Pink | Nuril Bahanudin | Penerbitan Anaasa PLT | 9789670870007 | E-Sentral Ebook Portal

Kasut Hitam Topi Pink by Nuril Bahanudin

Kasut Hitam Topi Pink by Nuril Bahanudin from  in  category
Privacy Policy
Read using
(price excluding 0% GST)
Author: Nuril Bahanudin
Category: General Novel
ISBN: 9789670870007
File Size: 1.09 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(price excluding 0% GST)

Synopsis

“Manalah aku cabar kau. Kau tu yang tak berani. Mulut je cakap besar tapi pengecut. Sungguh.. Sampai sekarang aku tak faham apa motif kau serang aku dekat sini ni! Kau ingat muka kau kacak sangat ke sampai asyik nak muncul dekat depan aku ni?” ~ Chomel Mayesa “Pengecut kau kata aku? Eh, kau ni memang nak kenalah. Jangan panggil aku Zaif, kalau aku tak buat kau melutut dengan aku!! ~ Zaif Affendy” Menjadi tukang kasut! Chomel Mayesa, menyambung legasi arwah ayahnya menjadi tukang kasut. Tidak pernah peduli dengan pandangan orang lain. Apatah lagi dengan lelaki bernama Zaif Affendy. Perkenalan secara tidak sengaja dengan Zaif Affendy yang merupakan pelanggannya telah memulakan segalanya. Zaif, sombong dan bongkak. Zaif juga yang pembersih dan cerewet tahap kritikal! Zaif yang selalu menyakitkan hati. Salah faham mula timbul bila Chomel membantu Catilya, teman wanita Zaif yang hamper terjatuh dan dalam masa yang sama Zaif telah terlihat aksi mereka. Kerana terlampau saying pada Catilya, timbul rasa cemburu. Zaif mula curiga dan menuduh Catilya curang kerana perwatakan Chomel yang seperti lelaki tetapi suka memakai topi berwarna pink! “Oii… Sudahlah Mat! Orang dah tak hendak, buat apa tersua-sua. Terima saja kenyataan dan tak payah jadi orang yang bebal.”~ Chomel Mayesa “Diamlah, tomboi! Nama aku Zaif lah , bukan Mat tau!”~ Zaif Affendy. Dek kerana tak tahan dengan perangai cemburu melampau Zaif, Catilya telah mengambil keputusan memutuskan hubungan antara mereka. Pergaduhan besar mula tercetus kerana Zaif menyangka Chomel adalah punca segala-galanya. Akan berpenghujungkah perseteruan antara mereka? Sedangkan pantai lagi berubah bila dipukul ombak, inikan manusia yang punya pelbagai rasa. Antara marah dan suka, banyak bezanya. Antara benci dan rindu, jauh maksudnya. Jom telusuri kisah mereka dalam naskah ini. “Manalah aku cabar kau. Kau tu yang tak berani. Mulut je cakap besar tapi pengecut. Sungguh.. Sampai sekarang aku tak faham apa motif kau serang aku dekat sini ni! Kau ingat muka kau kacak sangat ke sampai asyik nak muncul dekat depan aku ni?” ~ Chomel Mayesa “Pengecut kau kata aku? Eh, kau ni memang nak kenalah. Jangan panggil aku Zaif, kalau aku tak buat kau melutut dengan aku!! ~ Zaif Affendy” Menjadi tukang kasut! Chomel Mayesa, menyambung legasi arwah ayahnya menjadi tukang kasut. Tidak pernah peduli dengan pandangan orang lain. Apatah lagi dengan lelaki bernama Zaif Affendy. Perkenalan secara tidak sengaja dengan Zaif Affendy yang merupakan pelanggannya telah memulakan segalanya. Zaif, sombong dan bongkak. Zaif juga yang pembersih dan cerewet tahap kritikal! Zaif yang selalu menyakitkan hati. Salah faham mula timbul bila Chomel membantu Catilya, teman wanita Zaif yang hamper terjatuh dan dalam masa yang sama Zaif telah terlihat aksi mereka. Kerana terlampau saying pada Catilya, timbul rasa cemburu. Zaif mula curiga dan menuduh Catilya curang kerana perwatakan Chomel yang seperti lelaki tetapi suka memakai topi berwarna pink! “Oii… Sudahlah Mat! Orang dah tak hendak, buat apa tersua-sua. Terima saja kenyataan dan tak payah jadi orang yang bebal.”~ Chomel Mayesa “Diamlah, tomboi! Nama aku Zaif lah , bukan Mat tau!”~ Zaif Affendy. Dek kerana tak tahan dengan perangai cemburu melampau Zaif, Catilya telah mengambil keputusan memutuskan hubungan antara mereka. Pergaduhan besar mula tercetus kerana Zaif menyangka Chomel adalah punca segala-galanya. Akan berpenghujungkah perseteruan antara mereka? Sedangkan pantai lagi berubah bila dipukul ombak, inikan manusia yang punya pelbagai rasa. Antara marah dan suka, banyak bezanya. Antara benci dan rindu, jauh maksudnya. Jom telusuri kisah mereka dalam naskah ini.

Reviews

Write your review

Recommended