ABANG REMY by AMMARA AYYASH

ABANG REMY by AMMARA AYYASH from  in  category
Read using
(price excluding 0% GST)
Title: ABANG REMY
Author: AMMARA AYYASH
Category: Romance
ISBN: 978-967-18209-1-9
Publisher: Ammara Ayyash
File Size: 1.23 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(price excluding 0% GST)

Synopsis

Dari tingkatan 3, aku sudah menyimpan perasaan yang mendalam buat Abang Remy, sepupuku. Namun ketika aku berusia 18 tahun, Abang Remy telah memilih Farah sebagai isteri. Meskipun sakit untuk menelan kenyataan itu, aku tetap berasa bahagia untuknya. Tapi perkahwinan Abang Remy dan Farah hanya bertahan selama sebulan dan mereka membuat keputusan untuk bercerai tanpa ada sesiapa tahu apa puncanya. 2 tahun berlalu, aku cuba mencari keberanian untuk meluahkan namun Abang Remy hanya banyak mengasingkan diri. “Mira nak kahwin dengan Abang Remy, mak long.” - Aku "Mira.. Mira sedar tak apa Mira cakap ni? Abang Remy bukannya muda, dia tak sesuai pun dengan Mira. Lagipun dia tu duda, Mira tu anak dara. Banyak lagi teruna yang nakkan Mira.” - mak long Aku tak kisah apa pun status Abang Remy, sebab bagi aku dia adalah seorang lelaki yang bergelar duda paling hot, seksi dan kebabom. “Mama cakap Mira tawarkan diri nak kahwin dengan abang ya?”- Abang Remy. "Dulu masa kecil-kecil, abang janji nak kahwin dengan Mira bila Mira dah dewasa. Sekarang Mira dah umur 20 tahun, abang kena lah tunaikan janji abang.” - Aku Perkahwinanku dengan Abang Remy sangat indah. Dia melayaniku dengan begitu baik. Semua keinginanku dipenuhi namun satu perkara yang aku masih tercari-cari adalah perasaannya yang sebenar terhadapku. Sikapnya yang perahsia menyukarkan aku mengorek isi hatinya. "Kalau Mira nak tahu abang rindu ke tidak, balik la sini. Baru abang bagitahu Mira" - Abang Remy. Lain pula yang jadi bila aku pulang senyap-senyap. "Mira dah agak dah, abang tak move on lagi daripada dia."- Aku “Kalau abang tak boleh lupakan dia, buat apa abang kahwin dengan Mira?” - Abang Remy “Sebab abang nak gunakan Mira untuk lupakan dia, kan? Ingat Mira tak tahu?” - Aku Apabila surat cerai berada di tangan Abang Remy, barulah semuanya terbongkar. "Kenapa Mira nak abang menduda dua kali sebab Mira?" - Abang Remy

Reviews

Menarik!
by anafati on August 02, 2020

Cerita yg menarik utk dibaca..tertanya2 dan pelbagai andaian jugak mula2 sbb apa kawin sebulan je..haha

Write your review

Recommended