MY LOVELY USTAZ KAMPUNG by NURUL HASANAH

MY LOVELY USTAZ KAMPUNG by NURUL HASANAH from  in  category
Privacy Policy
Read using
(price excluding 0% GST)
Author: NURUL HASANAH
ISBN: E9789671832578
File Size: 1.53 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(price excluding 0% GST)

Synopsis

Dato’ Khalid bingung melihat Khaira Elisya, puteri tunggalnya yang semakin liar dan suka bersosial. Dato’ Khalid merancang perkahwinan anak gadisnya seawal yang mungkin. Tapi, Khairul Emir? Khaira bengang. Banyak-banyak lelaki dalam dunia ni, ‘ustaz kampung’ itu yang dipilih oleh Dato’ Khalid? "Hey! What is your problem, huh?! Dah pandai langgar, lepas tu tak reti nak tolong orang bangun pulak!” - Khaira "Astaghfirullah Al-Azim! Ya Allah… maaf na Khaira. Saya tak sengaja." - Emir Euww, sudahlah berlagak alim. Pakej selekeh dan tak reti bergaya! Ingat Khaira sudi nak jadi isteri Emir? Paling tidak pun, Khaira nak husband yang kacak dan romantik, bukan yang kejung keras kaku seperti Emir. Kekampungan? Haih... itu semua gelaran keji dari Khaira. Emir bukan calang-calang ‘kampung’, dia pemegang ijazah dari oversea! Namun kerana Emir dah jatuh hati, dilayankan juga perangai Khaira yang tak semengah. Cuma apabila Khaira mula merengek, mengada dan banyak complaint, Emir dah fade up! "Ikut hanglah. Hang nak aku teman tunggu pak ngah ka nak aku balik? Kalau nak aku balik lani pun boleh. Bye-bye." – Emir Khaira semakin geram. Dia yang sememangnya anak manja, bergantung penuh kepada Dato’ Khalid dan Datin Khalisya, terpaksa akur dengan syarat mereka berdua agar mengahwini Emir demi mengekalkan ‘kesenangan’ hidupnya. Selepas berkahwin, ingatkan hidupnya akan kembali seperti biasa. Tapi Emir mengheretnya tinggal di kampung pula! 'Tak guna punya suami. Ada ke patut dia suruh aku mandi air telaga yang macam ais ni. Dah lah pagi-pagi buta pulak tu suruh mandi.' - Khaira Khaira jengkel apabila Rania semakin ligat cuba meraih perhatian Emir. Kesungguhan Emir mempertahankan perkahwinan mereka berdua membuat hati Khaira tersentuh. “Aku cintakan hang!”- Emir Namun munculnya Rayyan Adam, kekasih lama Khaira membuat segala-galanya menjadi bertambah sukar. Untuk meraih kebahagiaan ternyata tidak mudah. Sebelum lafaz akad Emir ke atas dirinya dulu, ada tragedi yang telah berlaku. "Asal kau bela sangat perempuan ni?! Kalau kau nak sangat ambillah! Dia dah jadi bekas aku dah pun! Enjoylah puas-puas dengan bekas aku tu!" -Rayyan Adam Percayakah Emir dengan kenyataan Rayyan? Akan pudarkah perasaan lelaki itu yang selama ini memekar buat Khaira? Atau... perkahwinan mereka bakal berakhir kerana hadirnya orang lain di sisi Emir dan Khaira? Dan apa pula kaitan Rayyan dan Rania?

Reviews

Write your review

Recommended