MY ESCAPE

MY ESCAPE

RM 15.00

ISBN:

978-967-15987-2-6

Categories:

Romance

File Size

1.32 MB

Format

epub

Language

BM

Release Year

2021
Favorite (4)

Synopsis

AXXSERI FUNK, hidup dalam perlarian selepas dia menerima sejumlah duit yang banyak di dalam akaun simpanannya. Tanpa mengetahui siapa empunya duit itu, dia telah menggunakannya untuk melarikan diri daripada masa silam yang sepertinya masih menghantuinya. Pelarian yang penuh dengan privasi dan kemewahan akhirnya tercalar dengan gangguan nota berbaur ugutan mahu dia mengembalikan duit itu atau nyawanya hilang.
"I can’t hide anymore. Should i just give up and die...?” Axxseri Funk.
****
HIRAETH VAN GOH, kehilangan ingatan tentang seorang wanita yang sentiasa muncul di dalam mimpinya. Dia menjalani hidup seperti mayat hidup kerana terpaksa bergantung dengan Kakak tirinya, Sienny Van Goh yang mengawal setiap gerak gerinya kerana mahu dia membalas obsesi cinta terhadap dirinya.
“In dreams she is mine, in reality she is a dream...” Hiraeth Van Goh.
****
Sienny Van Goh, menyimpan perasaan terhadap Hiraeth, abang tirinya sendiri. Dia merasakan perasaannya itu halal kerana mereka berdua bukan adik beradik kandung. Dia membuat pelbagai rancangan untuk memastikan Hiraeth kekal berada di dalam penjara ciptaannya kerana dia yakin, satu hari nanti Hiraeth akan membalas cintanya.
“Blood is ticker than water. Yes. Just like the way I feel about you.”- Sienny Van Goh.
****
Sebagai pembunuh upahan yang berkaliber, Cavani Cellio yakin, membunuh mangsa- mangsanya bukan satu dosa tapi sebuah kerjaya yang unik. Suatu hari, dia menerima tugasan untuk membunuh Axxseri Funk. Tapi dia lansung terpesona dengan gadis itu dan cuba melengahkan proses untuk membunuhnya sehingga memberikan kesempatan kepada Axxseri Funk untuk melarikan diri.
“Kalau saya dapat dia semula, saya akan bunuh dia dan jadikan dia ‘Sculpture’ terindah. Dia akan menjadi hiasan bilik tidur saya walaupun sudah tidak bernyawa.”- Cavani Cellio.