MR. GAMER by Rafina Abdullah

MR. GAMER by Rafina Abdullah from  in  category
Read using
(price excluding 0% GST)
Title: MR. GAMER
Author: Rafina Abdullah
ISBN: 9789672474180
Publisher: RMA STUDIO
File Size: 0.37 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(price excluding 0% GST)

Synopsis

Aku bukan perempuan lemah yang suka tengok lelaki bermaharajalela dalam rumah. Sebab itu aku menyampah giler dengan Althaf, si anak tuan rumah yang perasan dirinya raja. Semua benda nak kena sembah depan mata. 
 
Dalam menyampah pun, aku ambil berat juga sebab dah anggap Althaf macam abang sendiri. Kisah kahwin paksa kami bermula apabila Encik Firdaus mengharapkan aku untuk mengubah cara hidup Althaf yang suka main game di atas talian. Encik Firdaus nak jadikan Althaf sebagai manusia yang tahu erti tanggungjawab disebabkan umurnya dah hampir mencecah 30 tahun.
 
Kau bayangkan, lelaki yang dah usianya begitu masih tidak bekerja dan selalu sebut yang dia tak minat bekerja. Masanya banyak dihabiskan depan komputer dan telefon bimbit. Bapak mana yang tak hangin? Mak mana yang tak kecewa? Dahlah Althaf anak sulung. Fuh... Kalau aku jadi Encik Firdaus, dah lama aku halau Althaf keluar dari rumah.
 
"Dara, kau tak kesah ke tidur dengan aku?"
 
"Abang Al dah jadi suami saya. Tidur jelah. Tak payah fikir apa-apa lagi. Abang Luk dan Abang Im pun nampak bahagia bila kita dah kahwin. Minggu depan diaorang nak bertunang dah. Kita jelah kahwin koboi. Bercinta tak, bertunang pun tak, terus nikah. Sama ada saya bersedia atau tak, kita dah jadi suami isteri pun. Nak tak nak, kenalah tidur sama-sama."
 
Bukan senang jadi isteri Althaf. Disamping nak jaga makan minum dan pakai dia, aku sering berdepan dengan pesanan Encik Firdaus supaya aku tak bawa naik sarapan untuk Althaf yang tengah leka main game. Serba salah aku dibuatnya. Dalam masa yang sama, aku dah mula tak suka apabila orang kutuk Althaf. Ahli keluarga sendiri memandang rendah padanya sedangkan mereka tidak tahu, Althaf ada duit 6 juta 6 sen dalam bank! 
 
Dari mana Althaf dapat duit sebanyak itu sedangkan dia tidak bekerja? 
 
"Mana Al?"
 
"Buat apa abang tanya saya? Tanyalah Yani." 
 
"Err... Abang Al buat kerja kat bilik dia."
 
"Kerja apa? Kerja main game?"
 
"Abang... kalau ye pun marahkan anak, takkan sindir menantu? Ingatlah sikit kita yang aturkan perkahwinan budak-budak ni. Yani cuma mengikut aje. Abang tak bolehlah cakap macam tu depan dia." 
 
"Erm. Abah minta maaf. Bukan apa, abah dah lama geram dengan Al. Dah kahwin pun perangai tak berubah. Masih leka dengan game. Sampai bila dia nak jadi macam tu, tak tahulah abah."
 
"Tak apa, abah. Kita bagi dia masa. Insya-Allah, Abang Al takkan bagi kita masalah. Yani percaya, Abang Al tahu apa yang dia buat sekarang."
 
"Apa maksud Yani?" 
 
"Er... maksud Yani... walaupun Abang Al tak kerja, tapi sekurang-kurangnya dia tak buat jenayah."
 
Itulah kata-kata yang aku ucapkan depan Encik Firdaus untuk membela nasib Althaf yang selalu dipandang rendah. Pada mulanya, aku juga tak faham dengan apa yang Althaf buat sehingga boleh mendatangkan duit. 
 
Setelah Althaf menerangkan, barulah aku mengerti bagaimana cara dia 'bekerja' dan aku dapat terima dengan hati terbuka. Yelah... zaman berubah, teknologi makin bertambah. Hanya yang faham akan faham.

Reviews

Mr Gamer
by Noor Azreeni on June 14, 2021

best!!!

Write your review

Recommended