Rindu Yang Terpendam

Rindu Yang Terpendam

RM 25.00

ISBN:

978-967-2467-64-9

Categories:

General Novel
Romance

File Size

2.95 MB

Format

epub

Language

BM

Release Year

2021
Favorite (25)

Synopsis

Ayie dan Dhiya, mereka dipertemukan dalam keadaan yang memalukan. Namun tanpa mereka sedar, sejak detik itulah kisah mereka bermula.

Tolong dengar dulu penjelasan aku sebenarnya...” – Ayie

Jangan muncul depan Dhiya lagi.” - Dhiya

Ayie ada segala-galanya tetapi kehidupannya sangat sunyi tanpa kasih sayang daripada ibu bapanya. Kehadiran gadis lurus seperti Dhiya dalam hidupnya, membuatkan Ayie sedar tentang arah tuju kehidupannya yang sebenar.

Saat masing-masing saling mempunyai satu perasaan yang sama, Ayie tanpa sengaja telah mengkhianati kepercayaan Dhiya. Atas dasar tanggungjawab dan demi cinta, dia nekad mengikat Dhiya sebagai isteri.

Jangan sebab semalam, Ayie nak kahwin dengan Dhiya. Dhiya tak nak...” – Dhiya

Dhiya tetap akan jadi isteri Ayie.” - Dhiya

Kebahagiaan Dhiya bergelar isteri hanya bertahan beberapa minggu sahaja. Remuk hati Dhiya saat Ayie melafazkan talak dan pergi meninggalkannya. Bertahun Dhiya cuba membuang nama Ayie walaupun hatinya sangat merindui lelaki itu. Kemunculan Shahril membuatkan perasaan Dhiya menjadi semakin keliru.

Ada satu sebab Ayie terpaksa tinggalkan Dhiya...” - Ayie

Shahril dan Ayie... Kedua-dua lelaki ini membuatkan Dhiya dibayangi kisah silam. Siapakah yang jujur mencintai Dhiya? Adakah rindu Dhiya akan terlerai saat dia menerima Shahril dalam hidupnya?