HATIMU BUKAN MILIKKU

HATIMU BUKAN MILIKKU

RM 20.00

ISBN:

978-967-2474-47-0

Categories:

General Novel
Romance
Wedding

File Size

0.37 MB

Format

epub

Language

BM
Favorite (0)

Publisher

RMA STUDIO

Synopsis

Daniel dan Zulaikha berdepan dengan dugaan apabila belum dikurniakan cahaya mata. Ditambah lagi dengan desakan Puan Ramlah, ibu kepada Daniel yang menyebabkan mereka semakin tertekan.

“Bila kau nak bagi aku cucu? Aku ni dah lama kempunan nak ada cucu. Jiran sebelah rumah aku tu pun dah lama ada cucu, tau. Sekarang dah nak sambut cucu yang kelima pula tu. Kau dengan Daniel bila lagi? Tunggu aku tutup mata dulu baru nak bagi?”

Keadaan itu membuatkan Daniel terlebih dahulu membuat ujian kesihatan tanpa Zulaikha. Daniel disahkan mandul dan menyembunyikan perkara itu daripada pengetahuan Zulaikha. Disebabkan rasa bersalah terhadap Zulaikha kerana dia yang menjadi punca kegagalan mereka mendapatkan zuriat, dia berhasrat mahu melepaskan isterinya itu. Dia mahu Zulaikha mencari kebahagiaan dengan lelaki lain.

“Aku nak bahagiakan dia dulu sebelum lepaskan dia.”

“Kau nak bahagiakan dia dan lepas tu, kau nak lepaskan dia? Ya Allah, Daniel. Sampai hati kau buat dia macam tu. Kau tahu tak, apa yang kau buat ni tak masuk akal? Sepatutnya kau buat dia bencikan kau, bukannya buat dia sayangkan kau lebih!”

Keadaan makin kusut dengan adanya Sarah yang berhasrat mahu merampas Daniel. Dia adalah kawan baik Zulaikha yang menyimpan dendam terhadap Zulaikha.