array(5) {
  ["library"]=>
  string(6) "0.0000"
  ["result"]=>
  string(6) "0.0041"
  ["book"]=>
  string(6) "0.0047"
  ["slice"]=>
  string(6) "0.0000"
  ["all"]=>
  string(6) "0.0088"
}
Suami Aku Ustaz | Hannah Dhaniyah | Karyaseni Enterprise | 978-967-0246-20-8 | E-Sentral Ebook Portal

Suami Aku Ustaz by Hannah Dhaniyah

Suami Aku Ustaz by Hannah Dhaniyah from  in  category
Read using
(price excluding 0% GST)
Author: Hannah Dhaniyah
Category: General Novel
ISBN: 978-967-0246-20-8
File Size: 1.75 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(price excluding 0% GST)

Synopsis

Alisa bukanlah anak gadis yang nakal mana pun. Tapi bila mak dengan ayah sudah mula tidak percayakan diri dia, apa lagi yang dia boleh buat? “Kami nak satukan kamu dengan Hafiz sebelum kami bertolak ke Mekah.” Yang menjadi masalah buat Alisa apabila ‘TIDAK’ bukan salah satu pilihan jawapan yang dia ada. Dan dia pula tidaklah pernah terfikir hendak melarikan diri daripada keluarga. Senakal-nakal Alisa, kasih sayang mak dengan ayah masih mampu membuatkan dia mengikut kata mereka. Tapi macam mana pula dengan cita-cita dia? “Dia itulah ustaz di sekolah aku. Ustaz yang popular pula tu sebab masih belum berpunya. Hendak dikatakan handsome, semestinya tidak. Pada aku, dia bukanlah tergolong di dalam lelaki idaman aku. Tetapi, kalau sudah ramai yang mahu mengisi borang untuk masuk ‘Kelab Peminat Ustaz Hafiz’ sekiranya kelab itu wujud, mestilah dia tu ada rupa, ya tak? Aduh! Tidak fasal-fasal dia menjadi kepunyaan aku pula.” Macam mana agaknya apabila Alisa yang berperangai gila-gila terpaksa hidup dengan Hafiz yang hidupnya skema? Tapi skema ke Hafiz kalau perangainya suka menyakat Alisa sejak lahir sehinggalah besar? “Cuma aku harap, kahwin ni bukan bermakna hidup aku berakhir. Well, kau tahulah kan. Cita-cita aku ni tinggi. Pada aku umur baya kita ni sebenarnya hidup kita baru bermula. Mana nak belajar, nak kerja. Aku harap, everything is going to be well.” Alisa. Cita-citanya setinggi langit, cintanya masih belum pernah berputik. Akan wujudkah cinta buat si suami dan bertahankah jodoh mereka berdua? Perlukah salah seorang berkorban hanya untuk membuatkan cita-citanya kesampaian?

Reviews

best
by RUHAIZAH BINTI JAHRI on April 24, 2017

cerita yg tak boleh stop baca. habis baca dm 1 hr je. ????

wow
by Ummu Sumayyah on April 22, 2019

i'm from indonesia...saye dah liat film suamu aku ustaz di youtube..n saye nak baca jugak novel nya tapii tak tau macem maneee...download pdf tak bise bise..macem mane saye nak bace cerita novel tu secara penuh ...help meee..????????????

Best
by Hapipi Test 1 on July 25, 2019

Jalan cerita yang best..

Write your review

Recommended