array(5) {
  ["library"]=>
  string(6) "0.0000"
  ["result"]=>
  string(6) "1.1159"
  ["book"]=>
  string(6) "0.0114"
  ["slice"]=>
  string(6) "0.0000"
  ["all"]=>
  string(6) "1.1272"
}
Dia…Cinta Yang Kucari | Rehan Makhtar | Karyaseni Enterprise | 978-967-0890-27-2 | E-Sentral Ebook Portal

Dia…Cinta Yang Kucari by Rehan Makhtar

Dia…Cinta Yang Kucari by Rehan Makhtar from  in  category
Read using
(price excluding 0% GST)
Author: Rehan Makhtar
Category: Romance
ISBN: 978-967-0890-27-2
File Size: 2.69 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(price excluding 0% GST)

Synopsis

Satu hubungan lama telah menemukan LUTHFIYA dan FAREED AL-FATTAH. Pada LUTH, PAYED ialah lelaki yang perlu dijauhi. Sedangkan pada PAYED, LUTHFIYA hanyalah satu tabiat buruknya yang suka pada kecantikan dan kesempurnaan tanpa dia sedar apa erti sempurna yang sebenar-benarnya. "Aku tak rasa aku cinta dia. Dengan dia ni, aku rasa macam bad habit aje kut. Payah nak singkir…" - FAREED AL-FATTAH PAYED dalam penafian. LUTHFIYA sebenarnya bagaikan magnet yang kuat menarik dirinya untuk didekati malah untuk memiliki gadis itu. Namun, atas dasar apa, dia seringkali berperang dengan kejahatan dalam diri? "Awak pada saya seperti air laut. Semakin saya teguk, semakin saya kehausan…" - FAREED AL-FATTAH Menyedari kekurangan padanya, LUTHFIYA seringkali memencilkan diri apatah lagi kakaknya, Luthfina juga membenci. Dia sedar, PAYED tak begitu jahat untuk terus dijatuhkan hukuman. PAYED hanya tersesat dan dia sudi menjadi penanda arah untuk membantu PAYED melangkah. "Boleh jadi awak tersesat dalam gelap dan kalau kata saya nak kongsi cahaya tu, awak nak tak, ikut cahaya tu untuk keluar dari gelap?" - LUTHFIYA Saat LUTHFIYA menghulurkan tangan, PAYED menyambut dan menggenggamnya erat. "Saya tak nak lepas dah tangan awak kali ni..." - FAREED AL-FATTAH Namun, perancangan orang tua merubah segalanya apabila gadis itu mahu dijodohkan dengan FADLEE AL-FALLAH, adiknya sendiri. PAYED memberontak dan LUTH reda menerima. "Aku nak yang macam Luth. Fiya, Lee. Luthfiya. Bukan Fina."- FAREED AL-FATTAH Dugaan yang menimpa membuatkan PAYED sedar. Dia haus tanpa cinta dan kasih Tuhan. Ketenangan LUTHFIYA, kelembutan dan kemanisan nasihat gadis itu mengoyak egonya. Dia perlukan LUTHFIYA untuk temui cinta yang selama ini dia cari apatah lagi gadis itu telah berjanji. Mampukah dia temui cinta sejati biarpun dia tahu cinta yang satu itu adalah sesuatu yang sukar untuk dia dakapi?

Reviews

Cinta
by Fathiah bt Jamal Abd Nasir on April 21, 2018

fayed ni ego lebih, nak yg cantik je.. apapun novel ni mmg terbaik!

Dia .. Cinta yang Kucari
by on June 22, 2018

Best cerita ni. Story yang Kak Rehan tulis memg bukan guna ayat ayat biase laa. Ade je maksud dan makna yang tersirat. So tak boring jadinya. Apapun Payed dan Luth memg best combo.

Write your review

Recommended