array(5) {
  ["library"]=>
  string(6) "0.0000"
  ["result"]=>
  string(6) "0.0236"
  ["book"]=>
  string(6) "0.0047"
  ["slice"]=>
  string(6) "0.0000"
  ["all"]=>
  string(6) "0.0284"
}
Bila Hati Memilih Dia | Wan Nur Najihah | KarnaDya Publishing Sdn Bhd | 978-967-406-263-7 | E-Sentral Ebook Portal

Bila Hati Memilih Dia by Wan Nur Najihah

Bila Hati Memilih Dia by Wan Nur Najihah from  in  category
Read using
(price excluding 0% GST)
Author: Wan Nur Najihah
Category:
ISBN: 978-967-406-263-7
File Size: 4.01 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(price excluding 0% GST)

Synopsis

“Kau nak cerai, kan? Aku ceraikan kau dengan talak tiga. Puas hati kau?” - Nazriel Dan sejak itu dia menutup pintu hatinya serapat mungkin. Percintaan selama 8 tahun akhirnya sia-sia dan perit untuk terima hakikat perkahwinan dengan isteri yang dicintai gagal. Enam tahun bersama anak tunggalnya, hidupnya kembali diuji dengan kehadiran seseorang. “Nasiblah kahwin dengan saya dapat pakej sekali dengan Nufail.”- Nazriel Bagi Adra tidak mungkin dia mahu menerima lelaki itu. Ternyata kerja sementara untuk menjadi pengasuh Nufail menjadi titik permulaan perkenalan mereka. Makin lama mengenali terbit rasa kagum pada bapa muda itu dan tanpa sedar hubungan mereka menjadi rapat. Tapi sayang apabila satu tragedi tidak dijangka menimpa. Hidupnya nanar mengenangkan keadaan diri. Dan Nazriel mula rasa bersalah. Atas dasar tanggungjawab dia diangkat menjadi isteri semata-mata mahu menjaga maruahnya yang cuba dicalar oleh lelaki lain. “Memang bagi awak kecil tapi saya tak boleh. Bila awak pegang tangan saya, saya rasa takut. Saya ingat apa yang jadi malam tu. Saya tak boleh.”- Adra Sabarnya Nazriel melayan setiap kerenahanya. Sekali pun lelaki itu tidak pernah mengungkit. Dia dijaga dengan begitu baik sehingga hati yang kosong mula berlagu cinta. “Saya tak sempurna untuk awak.” - Adra “Saya tetap nakkan awak.”- Nazriel Kejamkah dia andai menolak seorang lelaki yang benar-benar ikhlas mahu menjaganya? Dan bila hati sedia memilih, perasaannya dilukai. “Adra hanya ibu tiri Nufail je. Bukan ibu kandung yang lahirkan dia. Naluri keibuan tak ada dalam diri Adra. Selagi tak bergelar ibu Adra tak akan rasa.” Keikhlasannya diragui. Kasih sayang yang dicurahkan tidak dipandang. Nazriel yang dipuja akhirnya menunjukkan diri sebenar. Dan hatinya tidak tegar mencintai lelaki yang hidup atas dendam lama.

Reviews

bila hati memilih dia
by Adelia Shamim on May 05, 2018

best

Jalan Cerita yang Menarik!
by Riana Ismail on May 18, 2018

Ya Allah.. Tahniah kepada penulis berjaya buat air mata sy keluar.. Part sedih tu mmg sedih gila! Kira jalan cerita untuk novel ni kira lain dari yang lain. Tahniah buat penulis dan teruskan menulis.

BEST!!!!
by Fariha Mustapha on May 20, 2018

suka nga watak Adra...sifat keibuan sangat...jln citer yg menarik ????

Write your review

Recommended