Dia Perempuanku by Fauziah Ashari

Dia Perempuanku by Fauziah Ashari from  in  category
Read using
(price excluding 0% GST)
Author: Fauziah Ashari
Category: General Novel , Romance
ISBN: e978-967-5289-90-3
Publisher: Intensmart
File Size: 2.04 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(price excluding 0% GST)

Synopsis

Ia mengisahkan Tuan Ardini yang berkahwin dengan Aazad Radi namun tanpa diduga, ibu Aazad tidak pernah setuju walaupun meraikan perkahwinan anak sulungnya dengan meriah.

Lima bulan usia perkahwinan mereka, rumah tangga mereka mula berantakan dek sikap Datin Sri Dafinah yang menggunakan sihir. Mereka bercerai demi keselamatan diri. Ardini ke Sepanyol dan tanpa diketahui sesiapa, Aazad menyusul lalu mereka rujuk di sana.

Selepas tujuh tahun dan perkahwinan mereka berlangsung secara jarak jauh kerana Ardini di Sepanyol, manakala Aazad di Malaysia, Ardini pulang ke Malaysia. Sepanjang perkahwinan jarak jauh ini, Aazad pernah berkahwin dengan Farha, pilihan Datin Sri Dafinah. Ardini mengetahui tentang perkahwinan tersebut namun dia dan Aazad tetap melayari rumah tangga mereka dengan bahagia tanpa gangguan sesiapa.

Ardini kembali setelah Farha meninggal dunia dan dia bekerja di anak syarikat gabungan syarikat keluarga Aazad dan tempatnya bekerja di Sepanyol.

Aazad dan Ardini bertemu secara rahsia. Datin Sri Dafinah gagal pengapakan Ardini kerana Ardini hebat sebagai pekerja yang mendapat projek untuk syarikat mereka. Namun, dia akan mendera suaminya yang lumpuh dek rasa sakit hatinya terhadap Ardini dan Aazad yang ingkar perintahnya tidak akan bertemu lagi.

Datin Sri Dafinah tetap berusaha untuk menjatuhkan Ardini tanpa dia ketahui Ardini adalah menantunya. Manakala Aazad pula sukar untuk meninggalkan keluarganya kerana dia satu-satunya anak yang mengambil berat akan abah mereka yang lumpuh. Dia tersepit, antara keselamatan Ardini dan abahnya dek onar ibunya.

Namun kesetiaan serta kepercayaan antara Ardini dan Aazad tetap utuh walaupun badai melanda rumah tangga mereka untuk kali kedua dan biarpun hidup mereka bagaikan ‘mistress’ dan ‘sugar daddy’ di mata khalayak.

***

AAZAD RADI : Dia perempuan yang aku kahwini. Dia juga perempuan yang aku cerai! Namun dia juga yang kucintai. Tidak akan aku lepaskan dia lagi, perempuanku yang bertakhta di hati.

“Saat berpisah, sudah abang catat di hati, bila bertemu nanti...akan abang hayati setiap saat.”

TUAN ARDINI : Aku jatuh cinta kerana dia lelaki baik yang sangat menyayangi keluarganya. Namun, sayang, dia terseksa memilih antara aku dan mamanya. Dan aku memilih untuk memudahkan hubungan kami. Jadilah kami seperti aku ini mistressnya dan dia sugar daddyku.

“I dalam penjara, rasa cinta juga dalam penjara. Penjara jiwa.”

SEJAUH manakah pasangan ini berjaya pertahankan kisah unik dan aneh mereka daripada cengkaman Datin Sri Dafinah yang psiko?

Reviews

Dia Perempuanku
by NASIHAH ABDUL on March 28, 2021

Nice

Write your review

Recommended