Married Mr. Charming

Married Mr. Charming

RM 25.00

ISBN:

978-967-16449-4-2

Categories:

General Novel
Romance

File Size

0.75 MB

Format

epub

Language

BM

Release Year

2021
Favorite (19)

Synopsis

Quun Altaf, seorang lelaki yang pernah patah hati kerana sebuah pengkhianatan.

Sepuluh tahun berlalu, dia bertemu dengan seorang gadis, Qistina Alayna. Ternyata, mengenali gadis comel itu, hidupnya kembali berjiwa dan hati mula terisi dengan rasa bahagia.

Didorong rasa cinta, Qistina Alayna dinikahi. Sayangnya, si gadis adalah adik tiri kepada bekas kekasih yang pernah ditinggalkan.

Syaza Fauzara, cintanya pada Quun Altaf masih utuh walaupun sudah bergelar isteri seseorang. Sepuluh tahun tidak bersua muka, bukan bermakna dirinya telah melupakan jejaka tampan itu. Namun, pertemuan kedua ini, benar-benar menyeksa hati dan perasaannya.

Syaza dihimpit perasaan cemburu tatkala melihat kebahagiaan Quun bersama adik tirinya, Qistina. Oleh kerana itu, pelbagai masalah mula ditimbulkan.

"Emak dengan kak long nak kemana?"- Qistina Alayna

"Nak ikut kamulah. Kamu berdua nak berbulan madu ke Langkawi, kan? Jadi, emak pun teringin nak ke sana. Bawakan emak ke sana ya?"- Acik Zatul

Quun masih bersabar dengan segala karenah keluarga mentua yang agak menjengkelkan. Walaubagaimanapun, sewaktu dia sudah bersedia membawa Qistina pergi untuk memulakan kehidupan baru, seisi keluarga itu menentang keras niat murninya.

“Kau nak kahwin dengan dia, kami bagi restu. Tapi janganlah nak bawa dia keluar daripada sini. Kalau dia tak ada, siapa nak buka gerai? Siapa nak jual kuih? Siapa nak bayar ansuran rumah?"- Zack

Tidak tahan lagi dengan gangguan keluarga tiri Qistina, dan kasihan melihat isterinya menjadi breadwinner dalam keluarga itu, Quun tekad membawa si isteri pergi jauh dari dikelilingi individu toksik.

Namun, tanpa alasan yang jelas, Qistina membenci tanpa punca.

“Ceraikan Qis. Qis tak nak jadi isteri derhaka.”- Qistina Alayna

Sebagai suami yang pernah dicintai si isteri, Quun yakin Qistina terbeban dengan sesuatu yang tak diketahui. Lantas, tekad dipasang untuk melarikan si isteri daripada cengkaman manusia kejam.

“Bahagia itu apa yang kita cipta, bukan apa yang mereka tentukan.”- Quun Altaf

Adakah Quun berjaya mencipta kebahagiaannya bersama Qistina yang semakin menjauh? 

Segalanya bakal terjawab dalam naskah Married Mr. Charming.