Suami Terpaksa Rela by Aulia Iman

Suami Terpaksa Rela by Aulia Iman from  in  category
Read using
(price excluding 0% GST)
Author: Aulia Iman
Category: General Novel , Romance
ISBN: suami-terpaksa-rela
File Size: 0.54 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(price excluding 0% GST)

Synopsis

Hasif Fikran, dia semakin hilang sabar dengan sikap si ibu. Melakukan kerja amal dan sukarela memanglah pekerjaan yang mulia. Tetapi yang tak bagusnya, si ibu suka benar menjadikan kediaman mereka sebagai transit sementara golongan sebegitu. Dia tak suka, dia hilang privasi.

 Namun tiada siapa menduga, kewujudan Miranda Keysa telah menjadi punca keluarga itu berantakan. 

Kerana perbuatan khianat pembantu rumah yang paling dipercayai, Hasif ditangkap khalwat dengan Miranda. Sementara itu pula, Puan Sri Dahlia tak putus menerima kecaman demi kecaman. Tekanan dari pelbagai sudut serta kewujudan satu petisyen mendesak dia meletak jawatan, mula tersebar. Kemasyuran Puan Sri Dahlia dalam kerja-kerja amalnya padam begitu sahaja. Beliau tersingkir dan terbuang. Akhirnya Puan Sri Dahlia tersungkur juga. Kesihatan merosot dan beliau terlantar tidak lagi berdaya.

“Kau kena kahwin dengan dia. Biar dia yang jaga mama.”- Khalif

“No! aku takkan turut kehendak kau along.”- Hasif 

"Kau jangan nak pentingkan diri. Papa macam mana? Kau nak biar papa pula kena tangkap khalwat dengan perempuan ni?”- Khalif

Keadaan menjadi punca Hasif menjadi suami terpaksa buat Miranda demi merelakan kebajikan si ibu terus terbela.

Setiap hari melihat Hasif, Miranda rasa hatinya sudah terpaut lalu pengakuan itu diperdengarkan kepada si suami.

“Saya sayang awak, Encik Hasif.” –Miranda

“Kenapa mesti kau sayang orang yang tak sayangkan kau?”- Hasif

Kerana ditolak mentah-mentah, Miranda lari bawa diri. Dia malu dan mula tanam rasa benci pada Hasif. Tapi yang agak peliknya, Hasif pula muncul nak berbaik. Entah kenapa? Pasti ada sebab.

"Baru sekarang mengaku isteri? Kenapa, Dayana dah tak mahu dengan awak ke?" –Miranda

"Dayana mahu je dengan abang. Tapi abang yang jual mahal."- Hasif

Walau Miranda tayang wajah beku, isterinya tetap tergelak bila dia buat lawak. Cuma mulut kata tak mahu, hati Miranda siapa yang tahu?

Ikuti kisah mereka dalam SUAMI TERPAKSA RELA.

Reviews

Feeling Tiada Di Sini
by Niess Aziz on May 09, 2021

Maaf ye..rasa tak ada bila baca novel ni..saya tak dapat tangkap macammana perasaan hasif boleh berubah dari benci jadi sayang tanpa sedar ke cinta sampai mati.penulis jugak tak bagi hint macammana adik beradik hasif dari tak suka jadi suka kepada malinda..boleh cuba lagi in next novel

Write your review

Recommended