Emma Roselyn: My Psycho Wife

Emma Roselyn: My Psycho Wife

RM 18.00

ISBN:

emma-roselyn

Categories:

General Novel
Romance

File Size

1.09 MB

Format

epub

Language

BM

Release Year

2021
Favorite (1)

Synopsis

EMMA ROSELYN, dia bukan wanita solehah. Dia ada sikap ‘jahatnya’ yang tersendiri. Dan Ammar Bahri, adalah lelaki yang dipuja olehnya. Namun, cinta Emma hanyalah bertepuk sebelah tangan. Ammar Bahri, tidak pernah sudi kepadanya.

 

 Dengan cara baik atau dengan cara jahat, dia harus menjadikan Ammar Bahri sebagai suaminya. 

 

 Malang sekali, bukan senang ingin menakluk Ammar Bahri dengan cara baik. Lalu dia terpaksa menggunakan helah ‘kejam’ untuk mengikat lelaki itu dalam sebuah perkahwinan.

 

 Dia akan memaksa lelaki itu untuk mencintainya seorang sahaja. Mana-mana wanita yang ingin menjadi saingan, akan dia singkirkan dengan sekeras-keras cara.

 

 “Dalam hati aku, hanya ada satu rasa je untuk kau Emma. Rasa benci. Cuba kau tengok mata aku, cara aku tatap kau. Nampak tak, betapa mustahilnya untuk aku sukakan kau. Apatah lagi cinta. Kau perangkap aku supaya bernikah dengan kau. Ya sekarang aku dah jadi suami kau. Tapi ingat ya, kau takkan dapat apa-apa dari aku! Jiwa mahupun raga!” –Ammar Bahri.

 

 “Itu kata Abang Amm. Kita berdua dah jadi suami isteri. Bagi Emma, dari hujung rambut abang Amm, sampai hujung kaki, semuanya kepunyaan Emma. Tahulah nanti Emma nak buat macam supaya dapat jiwa dan raga Abang Amm tu. Ingat ya, Abang Amm takkan pernah berjaya lepas dari Emma.”

 

 “Perempuan pyscho! Elok kau masuk wad gila jelah perempuan!”- Marah dan bencinya tidak tertahan.

 

 “Yes. I’m your psycho wife… Emma memang gilakan Abang Amm sejak dari dulu lagi. Sebab tu Emma sanggup letak ‘sesuatu’ dalam minuman Abang Amm hari tu, supaya dengan ‘sesuatu’ itu, kita berdua akan berkahwin. Dan ternyata…. Emma berjaya. Padan muka Abang Amm. Berani sangat tolak cinta Emma, kan? Hah, rasalah akibatnya.”

 

 “Bagi aku, kau perempuan paling jahat di dunia!” Geraham Ammar Bahri bergerak-gerak.

 

 “Perempuan paling jahat? Emma tak kisah pun. Sebab memang betul pun Emma ni jahat. Abang Amm dengar sini ya! Kalau Abang Amm tak layan Emma macam seorang isteri, Emma takkan teragak-agak buat porak peranda dalam hidup Abang Amm. Kalau Abang Amm nak selamat, lebih baik jadi suami yang penyayang untuk Emma.” Bisik Emma di telinga Ammar Bahri dalam nada mengugut.

 

Sejauh manakah mampu dilakukan oleh Emma Roselyn demi memaksa kasih dan sayang Ammar Bahri buatnya?  Segila manakah cintanya? Apakah perasaannya akan dibalas oleh jejaka itu kelak? Akan kekalkah rumah tangga yang dibina atas dasar paksaan itu? Semuanya akan terjawab dalam Ebook Emma Roselyn: My Psycho Wife