Di Penjara Daisy

Di Penjara Daisy

RM 16.00

ISBN:

9789672571216

Categories:

Teen Novel
General Novel
Romance

File Size

1.06 MB

Format

epub

Language

BM

Release Year

2021
Favorite (0)

Synopsis

Kemunculan seorang lelaki bernama Rafael dalam hidup bosan si Doktor Gigi Daisy telah merubah segalanya. Mempunyai sejarah memalukan yang sama menjadikan diri mereka merasa serasi dalam berkongsi kesemuanya. Rafael pernah mengelar pergelangan tangan sendiri dan Daisy pernah mencari pelbagai metod untuk membunuh diri. Mereka terus menjadi teman pada awal perkenalan. Rafael mula jatuh cinta dan Daisy turut merasakan hal yang sama. Mereka mengakui mutualnya cinta namun mereka bersetuju untuk menolak sebarang hubungan. Kedua-duanya punya alasan. Rafael memilih untuk menceritakan tetapi Daisy tetap pendirian.

Aizan si kekasih lama sentiasa datang. Daisy tidak menolak peluang. Aizan tidak pernah putus menyimpan harapan dan Daisy tidak pernah menyimpan kenangan. Segalanya adalah rahsia masa silam. Mereka kekal berhubungan hanya untuk menggembirakan cahaya mata Aizan.

Rafael makin lemas dalam rasa cinta. Janji mereka untuk hanya berteman cuba dileraikan tetapi Daisy masih tetap dengan pegangan. Wanita itu cukup trauma dengan penjara masa silam. Rafael tidak mengalah namun rahsia yang disimpan kemas oleh si pemilik hati telah pecah merosakkan kepercayaan.

Rafael kecewa.

Daisy tidak mahu melakukan kesilapan yang sama. Cahaya mata Aizan adalah yang utama. Rasa cinta buat Rafael tidak mampu meruntuhkan kasih sayangnya. Daisy tidak akan pernah meninggalkan kesilapannya yang bernyawa, cahaya mata Aizan yang dilahirkannya. Farina Dahlia; kesilapan Daisy yang penuh makna.

Rafael sedar ketelanjurannya. Daisy diajak berbincang dan rasa yang ada cepat saja mencairkan tembok yang terbina. Rafael dan Daisy kembali bersama, kali ini tanpa sebarang rahsia.

Aizan tak pernah mengalah. Dirinya dipenjara oleh rasa cinta dan kerinduan pada Daisy. Wajah Farina mirip Daisy dan itu yang menyelubungi hati. Daisy dipujuk untuk kembali.

Rafael sedar kedudukan diri. Daisy dan Aizan sudah lama bersama dan Farina perlukan sang bidadari. Rafael tak sanggup lagi hidup bersendiri. Satu saja cara untuk hilangkan rasa hiba dihati; bunuh diri.

Jantung Rafael yang terhenti membuatkan Daisy tersedar yang betapa dia memerlukan si lelaki. Hilangnya nafas Rafael menyedarkan Daisy yang dirinya terpenjara oleh cinta di hati. Bantuan pernafasan diberikan berkali-kali.

Umur Rafael panjang dan Daisy anggap itu peluang. Lamaran Rafael diterima dan segala trauma cuba dilupakan. Mereka bahagia meniti hari yang mendatang.