Misi Curi Hati Dia

Misi Curi Hati Dia

ISBN:

9789671821312

Categories:

General Novel
Romance

File Size

4.38 MB

Format

epub

Language

BM
Favorite (1)

Synopsis

Mohd Zulnazri atau lebih dikenali sebagai Azri_SiRempit, lelaki nakal yang sering menabur kata-kata manis kepada rakan-rakan perempuan di laman muka buku. Hakikatnya dia bukanlah senakal itu kerana sebenarnya dia sedang mencari cinta yang satu.  

Nur Fathia atau dikenali sebagai Tia_the freak, digelarkan sebagai puak pembangkang oleh Azri kerana kelancangannya membidas setiap status-statusnya.  Komen-komennya selamba dan nampak ceria tetapi hakikatnya dia adalah seorang perempuan yang menyimpan sebuah luka dek kerana peristiwa lama. 

 

Azri_SiRempit : Kerja saya senang aje. Lepas hantar surat saya mengular

Tia_thefreak:  Azri_SiRempit the Anaconda 

Azri_SiRempit: I bukan anaconda Tia_the freak tapi I Dracula

Tia_thefreak:  Azri_SiRempit< ---- BENGONG!

 

Setelah setahun bermesra di laman muka buku, akhirnya mereka bertemu. Pertemuan demi pertemuan membibitkan rasa cinta sehingga Azri nekad meluahkan perasaannya. Namun disebabkan luka yang pernah bertamu di hatinya, cinta Azri ditolak dan Fathia terus menyepi. Azri nanar kerana diantara ramai gadis yang dikenali hanya Fathia yang bertahta di hati. 

"Kalau ada lelaki yang betul-betul ikhlas mencintai awak dan ingin berkahwin dengan awak, macam mana Tia?"- Azri 

“Kalau saya dah jumpa lelaki tu baru saya akan jawab soalan awak Azri tapi buat masa ni belum ada. Jadi kita biarkan saja soalan awak tu tanpa jawapan.” - Tia

"Tia, kalau saya beritahu awak, sayalah lelaki itu apa jawapan awak?" – Azri 

 

Menolak cinta Azri membuatkan Fathia penasaran sendiri namun ada satu hati yang tidak jemu memujuk rayu menyebabkan dia lemas dan dalam dilema. Khairul Azmi Datuk Mustafa lelaki yang pernah dicintai sepenuh hati tetapi lelaki itu jugalah yang tegar menghancur leburkan hatinya sehingga jiwanya hampir mati. 

“Abang, macam mana kita nak kembali macam dulu? Keadaan dah tak sama. Abang dah jatuhkan hukuman pada Tia dan ia dah tak boleh ditarik lagi. Habis tu, abang nak Tia buat apa?” – Fathia 

“Setuju dengan cadangan abang lepas tu semuanya akan kembali seperti sediakala. Kembali seperti dulu Tia,” – Khairul 

Azri kecewa tapi tak pernah putus asa walau berbagai cara dilakukan untuk memikat si dia.  Akan berjayakah Azri dalam misi curi hati dia? Atau akan rebahkah Fathia dalam aturan yang diciptakan untuknya?