AKU PILIH RINDU ITU

AKU PILIH RINDU ITU

RM 18.00

ISBN:

9789672691525

Categories:

Family & Health
General Novel
Romance

File Size

2.20 MB

Format

epub

Language

BM

Release Year

2022
Favorite (1)

Synopsis

"Kalau bukan Sarah siapa lagi Acik? Salah ke kalau Ariq tiba-tiba cakap nak kahwin dengan dia? Ini keputusan Ariq, kalau semua orang nak halang Ariq, baik semua tak payah tahu apa Ariq nak buat. Senang!" - ARIQ.
 
Perkahwinan bukan satu perkara yang mudah. Tersilap langkah pasti menanti barah. Acik Aimon risau dengan keputusan Ariq yang dibuat secara mendadak. Kalau musnah segalanya pasti Acik Aimon juga terima tempiasnya.
 
"Aku tak percaya kau Ariq. Aku tak percaya. Kalau bapak kau tahu pasal semua benda ni, habis kau Ariq. Habis kau dia kerjakan!"- ACIK AIMON.
 
Sudah habis bicara Acik Aimon lemparkan. Namun, itu semua pasti sia-sia. Segala apa yang dibuat oleh Ariq pasti akan makan diri sendiri. Musnah, hancur... Lebur!
 
"Kau yang tergila-gilakan aku Sarah. Bukan aku yang paksa kau buat semua ni. Kau sendiri makan umpan yang aku bagi!" - QAIRIL.
 
Muncul Qairil yang merampas segala-galanya. Dari sekecil-kecil perkara hingga sebesar-besar rencana, Qairil puas aturkan. Akhirnya umpan yang dia lemparkan dimakan semahu-mahunya oleh perempuan yang dia rampas.
 
"Penipu! Kau tipu aku. Aku menyesal kenal dengan kau. Ini semua kau punya pasal. Kalau aku tahu jadi macam ni. Aku tak akan pernah ikut kata-kata kau. Dan aku tak akan pernah tunjuk muka aku depan kau! Lelaki tak guna!" - SARAH. 
 
Sudah berhabis daya Sarah melawan Qairil. Tapi kudratnya lemah. Apa yang cuba Qairil buat mematahkan segala-galanya apa yang Sarah cuba lakukan. 
 
8 tahun masa bersama, semuanya gagal. Dari awal hidup dengan lelaki itu tapi hancur dengan kelakuan Qairil padanya. Sarah kecewa. Hatinya musnah. Patah. Berkecai. Tak tertahan untuknya meneruskan perhubungan lagi. 
 
Tapi, rindu yang telah lama dipendam mampukah Sarah dan Ariq bersatu kembali? Apakah ada masa dan pertemuan antara mereka untuk terjalin kembali cinta yang telah hancur 8 tahun yang lalu? 
 
Atau adakah disebabkan RINDU yang telah terbina dulu, sebenarnya yang memecahbelahkan hidup antara Sarah dan Qairil?