UNTUKNYA SAYANG

UNTUKNYA SAYANG

RM 3.00

ISBN:

9789672691532

Categories:

General Novel
Romance
Wedding

File Size

1.77 MB

Format

epub

Language

BM

Release Year

2022
Favorite (1)

Synopsis

“Tak payah buat-buat tanya pada Aqish, bang. Aqish tahu semua ni yang abang nak, kan? Sebenarnya ini yang abang nak tengok jadi pada Aqish, kan? Aqish terseksa jiwa raga sebab abang tau. Aqish berhempas pulas demi kelangsungan hidup Aqish dengan baby yang bakal lahir ni. Tapi abang, abang pergi mana? Pergi menjaja cerita entah apa-apa pada mama dengan papa pasal Aqish. Sanggup abang buat Aqish sampai macam ni, bang. Sanggup abang perlakukan seorang isteri dengan tuduhan yang tak berasas hingga Aqish dapat gelaran perempuan sundal. Dan abang langsung tak nak percaya anak dalam kandungan Aqish ni anak abang, kan?”

Langsung tak tertahan Sharqish meluah segala apa yang selama ini dia pendam. Setelah cukup setahun dan kini adalah masanya untuk dia berterus terang dengan apa yang telah tersimpan beku di dalam hati.

“Abang... abang tak buat apa-apa, sayang.”

“Cukup abang. Cukup! Panggilan ‘sayang’ tu dah tak bermakna bagi Aqish. Kalau abang sayang Aqish, abang tak akan pernah buat Aqish macam ni. Tapi tak. Abang buat Aqish macam-macam. Selama ni Aqish diam. Aqish diam, abang. Sebab Aqish hormat yang namanya suami Aqish!”

Cukup. Cukup apa yang diluahkan. Dan kini dia menoleh kembali ke arah tempat dia berdiri tadi. Kakinya mahu melangkah pergi. Dia tak sanggup lagi menahan rasa pedih yang dia terima saat ini. Lelaki yang dianggap suami itu sekadar berpura-pura tidak tahu akan apa sebenarnya yang telah dia lakukan. Lagi pedih dia tak pernah mahu mengaku apa yang telah dia lakukan selama cukup setahun mereka berdua bergelar suami isteri.

“Abang minta maaf dekat Aqish. Kalau itu semua apa yang Aqish rasa dan apa yang Aqish anggap abang buat belakang Aqish. Abang minta maaf.”

Permohonan maaf itu bagai tiada makna. Sebenarnya langsung tak cukup dengan hanya kata maaf berbanding dengan setahun penderitaan dia lalui. Penderitaan selama setahun itu langsung tidak melembutkan hatinya menerima kasih dari seorang suami lagi.