Squad Relik: Tablet Tamadun Mesopotamia

Squad Relik: Tablet Tamadun Mesopotamia

RM 10.00

ISBN:

9789673696437

Categories:

Teen Novel
Children

File Size

3.39 MB

Format

epub

Language

BM

Release Year

2022
Favorite (3)

Synopsis

Rienna, Kai, Vishvak dan Frezay dari pasukan Zentrical Z5 diberi misi untuk mendapatkan relik berupa dua keping tablet tanah liat dari Tamadun Mesopotamia. Dengan menaiki mesin masa, perjalanan mereka berempat pada mulanya berjalan lancar. Namun, sebelum sempat mereka sampai ke destinasi, mesin masa yang dinaiki oleh mereka dipintas oleh satu gelombang misteri.

Keadaan tersebut menyebabkan mereka tercampak ke satu tempat yang dikenali sebagai Taman Tergantung Babylon. Walaupun kawasan itu masih di dalam wilayah Tamadun Mesopotamia, namun misi mereka berdepan dengan kesukaran kerana segala peralatan pengembaraan mereka tidak berfungsi. Ketika cuba mencari jalan untuk ke destinasi sebenar di mana relik itu berada, perjalanan mereka disekat pula oleh Mixzof.

 

Mixzof mahukan relik tersebut untuk menguasai dunia. Berjayakah misi mereka berempat untuk mendapatkan relik tersebut sekaligus menyelamatkan diri daripada ancaman Mixzof yang dilengkapi tentera hidup abadi? Mampukah pula mereka melayakkan pasukan Zentrical Z5 untuk mendapatkan artifak gangsa di Tamadun Hwang Ho?