Puppy Love

Puppy Love

RM 18.00

ISBN:

978-967-2467-55-7

Categories:

Chick-Lit
General Novel
Romance

File Size

0.94 MB

Format

epub

Language

BM

Release Year

2022
Favorite (1)

Synopsis

Pertemuan semula Wardah Aleesa dengan Naail Anas; si puppy love Wardah sewaktu zaman sekolah yang suka loyar buruk itu membuatkan hidup Wardah penuh dengan warna-warni.

“Tahu tak, dalam banyak-banyak kucing, kucing apa yang sweet?” – Naail.

“Kucing nama ‘Sweet’?” -Wardah

“Salah.” – Naail

“Dah tu, apa?” – Wardah

“Kucinta padamu!” – Naail

Tapi, konsep Puppy Love bagi Wardah ialah cinta zaman sekolah yang tidak akan kesampaian. Jadi, dia cuba kebalkan hati walaupun Naail suka mengusiknya dengan ayat-ayat manis. Jika ini permainan komputer, memang laju Wardah menekan butang restart supaya cintanya turut sama restart.

“Shooh shooh shooh!” – Naail.

“Kau halau apa?” -Wardah.

“Halau puppy tu untuk kita. Aku dah halau puppy tu, so no more puppy love. Yang tinggal sekarang ni just love.” – Naail

Tanpa sedar, hati Wardah terusik juga dengan tingkah Naail. Cuma Wardah takut jika perasaannya tidak disambut dan Naail akan menjauhkan diri daripadanya.

“Aku tak rasa yang kita ni puppy love ataupun cinta monyet. Aku rasa ni sebenarnya jodoh. Kalau dah jodoh, kita hilang timbul daripada satu sama lain pun memang Allah akan temukan kita balik.”- Naail

Baru sahaja Wardah mahu jujur dengan perasaan sendiri, muncul potret wanita hasil lukisan Naail, serta Firhan yang tidak putus asa untuk mendapatkan cinta Wardah semula. Wardah jadi keliru sama ada mahu terus percaya dengan konsep Puppy Love atau mahu ikutkan kata hati. Jadi, apakah pilihan Wardah?