PADA HATI 3 RASA

PADA HATI 3 RASA

RM 10.00

ISBN:

978-967-2474-33-3RMB

Categories:

General Novel
Islam
Wedding

File Size

1.36 MB

Format

epub

Language

BM

Release Year

2023
Favorite (1)

Synopsis

Jiha ~ “Apa Su cakap ni? Tak ada angin, tak ada ribut, tiba-tiba cakap Abang Ril nak kahwin lagi. Dia yang cakap sendiri ke atau Su dengar dari mulut orang?”

Suri ~ “Su dengar Mak Tan dan Kak Maz bergosip kat pasar raya tadi. Tak jadi terus Su nak beli sayur. Dia orang tak perasan Su ada kat situ. Su dengar Mak Tan kata, Abang Ril tumpangkan Laila naik kereta tapi tak tahu pergi mana.”

Cerita yang dibawa Suri menzahirkan rasa kurang senang di hati Jiha. Dia bukanlah marah pada Khairil. Tetapi, dia tidak akan menerima bulat-bulat gosip yang tersebar jika bukan Khairil sendiri mengakuinya.

Khairil ~ “Hish... siapa pula yang pandai-pandai bawa mulut? Memang tak sayang nyawa betul. Kalau abang tahu siapa, abang akan berdepan dengan orang tu. Metang-mentanglah dalam taman perumahan ni, abang sorang saja berpoligami, ingat abang kemaruk dengan semua perempuan?”

Sahihlah gosip itu tidak benar. Ada pihak yang sengaja menambah ketegangan untuk melihat mereka bergaduh. Yelah, kehidupan Khairil yang memiliki dua isteri sangat tenang dan damai. Jiha dan Suri tidak pernah bertengkar. Malah, hubungan mereka sangat harmoni.

Namun, ada sesuatu yang terpendam di hati Jiha dan Khairil tidak mengetahuinya.