Antologi Rencana: Masa Bukan Sekadar Emas

Antologi Rencana: Masa Bukan Sekadar Emas

RM 32.99

ISBN:

978-629-7636-22-1

Categories:

General Academics
Language & Dictionary

File Size

1.91 MB

Format

epub

Language

BM

Release Year

2024
Favorite (0)

Synopsis

Kita sering mendengar perumpaman masa ibarat emas dan masa ibarat pedang. Kepentingan masa dalam kehidupan seharian setiap masa dari kita memang tidak dapat dinafikan lagi. Biarpun kepentingan masa telah ditanam dalam diri sejak kecil, masih ramai yang culas serta masih belum mampu mengawal dan menguruskan masa dengan sebaik-baiknya. Di mana silapnya keadaan itu?

Maka, rencana dalam buku ini mengupas tentang hakikat masa dan kehidupan seharian kita. Di samping peringatan tentang hakikat masa seperti dinukilkan dalam al-Quran dan hadis, karya-karya dalam buku ini tururt menyelitkan tip menguruskn masa dengan lebih baik, serta kupasan lebih kritikan yang melihat dari perspektif psikologi dan sains.

Melalui projek buku antologi rencana ini, karya-karya daripada para penulis rencana dari seluruh negara dikumpulkan dengan latar belakang pengkarya terdiri daripada pensyarah, ilmuan, pelajar, serta ahli masyarakat pelbagai peringkat umur. Melalui karya-karya ini, ilham dan perspektif menarik tentang masa dan kepentingannya disusun menjadi satu koleksi istimewa yang sesuai untuk ditatap oleh setiap lapisan masyarakat.